Åter i verkligheten

Då var jag åter i verkligheten även om det blev sent idag att anfalla datorn. Hade egentligen tänkt att vara ledig idag när vi kom hem men insåg att det inte skulle funka. Men vad har då hänt sen sist.

Vi for ju iväg till Visby i fredags eftermiddag och åkte med båten i lördagsmorse mot Stockholm och Åkersberga där uppfödaren till våra hundar bor. En trevlig och mysig samvaro som vanligt och för en gångs skull så fick vi lite bra med tid att snattra ordentligt. Med oss hem så kom det en Linus som skall vara hos oss tills de har hittat något bra ställe att flytta till (deras hus har blivit uppköpt av kommunen och skall rivas) så vi får se hur länge han kommer att stanna hos oss.

Söndan så var det åter till Jakobsberg och sista kurshelgen med instruktören Sofia ( återstår ännu eget arbete att redovisa). Det var lika givande som sist och många nya ideér fick jag med mig hem i bagaget.

             

Tobbe och jag i aktion bilden är tagen av Carola Hag som också var med på kursen. Det enda som grumsade det hela var att husbilen började krångla eller rättare sagt en varningsklampa började att lysa och med en instruktionsbok på tyska så går det inget bra för varken jag eller Janne kan tyska. men hem kom vi i alla fall natten som var, eller rättare sagt så stannade vi i Tingstäde och sov på kontaktfamiljens gård ( praktiskt med huset på ryggen).

I morse så plockade vi upp C för J han åkte hem med bussen allt igår kväll, han är duktig han och han tycker det är så skönt att var själv för då är det tyst och lugnt.

Väl hemma som jag nämde i början så var det en plan om att jag skulle vara ledig men den sprack rätt ordentligt. Janne var med mig till jobbet efter det att jag kopierat en massa informationsblad som skall ut till hushållen här i Fårösund under helgen. Vi fick i alla fall ordning på linjeringsmaskinen så nu är det bara att börja måla linjer, fast det är klart att det är en hel del kvar innan vi är där.

Kvällen har ägnats åt att deklarera åt min pappa och att det var 2 mammor här på NPH-nätet det är en stödgrupp för föräldrar som har barn ex ADHD, Asperger  och så vidare. och så blev det så klart lite dator när de hade gått hem.

Nu väntar lopplådan på mig, God natt där ute i verkligheten och var rädda om varandra.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Terese

nawww min lilla pussi tobbe

Nästa gång vi kommer till gotland så tar vi nog me våran madam så att du får träffa henne nya bilder finns på Thor och henne i min blogg kram och vi syns på Fredag

2010-04-12 @ 22:50:29
URL: http://dice.webblogg.se/
Postat av: Mita

Vem är en liten Linus??



Verkar som du nu är fullproppad med ny kunskap så nut stackars dom ute på hundpanget, här ska det tränas en massa nyheter :)

/Mita

2010-04-13 @ 13:42:12
URL: http://www.byssegardas.se
Postat av: Mita

Nu vet jag, det är Heidis halvbror :)

2010-04-13 @ 14:21:41
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0