En Lååååååååååååååång fredag

Det betyder väll att man har extra mycket tid till sitt förfogande, Jag vet ju indirekt att det har med jesus dör och uppståndelse att göra ,men tanken att det skulle innebära extra mycket tid på dygnet är ju inte helt fel, tänk vad mycket man skulle hinna göra.

För det har i alla fall jag hunit idag och inte vet jag om det beror på att dagen varit extra lång eller inte.

Jag och Janne tog oss lite exstra sovmorgon idag i alla fall ca 2 timmar längre än vanligt, trotts att hundarna var på att jag skulle gå upp. Efter frukost så tog vi oss ut till Bungenäs för en riktigt långpromenad och det gillade hundarna verkligen. Väl hem komma igen  så var det kommenderad städning för ungarna, det inne bär att de skall dammtorka sina rum ordentligt från grunden vilket var ett jätte behov. Medan de höll på med det så putsade jag alla fönster på övervåningen. När fönsteputsingen var klar var det min tur att damma resten av övervåningen och då medan Janne och J bytte till sommmardäck på silverksatten.

Efter all städning medan J lagade ungstekt lax me kokt potatis och sås så badade jag en hund och den andra blev badad efter den goda måltiden ( han är för duktig för att bara vara 15 år). När alla var badade så blev det en promenad för att leka med Spirro eller så mycket lek blev det väll inte för ungtupparna bara skulle rida på honom eftersom han är en det.

Resten av kvällen kommer att bli i lugnets täcken för det är hundträning i morgon och det kräver en del förberdelser och jag blir helt slut av all städning och ser fram emot en masage av rygg och axlar.

Ta vara på varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: camilla sandelin

Hej Åsa! Efter att jag pratat med dig så fastnade jag i din blogg.Trevlig!!! Här kommer en länk till min nya hemsida. Ha en fortsatt trevlig påsk! Kram Camilla

2010-04-03 @ 09:51:26
URL: http://www.123minsida.se/Ava-garden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0