Erland har anlänt.

Dagen började som vanligt tidigt och en tidig start på jobbet också. Med städning av lokalen, kontorsjobb och en hel del småfix samt besök av den person som är ansvarig för den unga kille som arbetstränar på IP under några månader eller till och med att han hittar något annat riktigt jobb, inte lätt för ungdomarna inte.

Den Erland som jag såg var inte vilken Erland som helst utan vårens budbärare enligt mig för det är sädesärlan. Jag fick se vårens först promenerade i parken på jobbet (försökte även idag att fota den men misslyckades).

Väl hemma igen så blev det till att koka risavkok till Janne för nu hade han fått diarre och det här med risavkok hjälpte sist tillsammans med utspätt rödvin (rödvin och vatten), få se om det blir stopp på det hela den här gången också. Under tiden som jag kokade ris till Janne så tjepade jag öronen på nästan alla hundar och sen bar det iväg mot Slite för att köpa koöron och tugg ben med spirroalger till hundarna.

Vidare till Tingstäde med C och kontaktfamilen, på vägen hem så passerade jag min pappas hus för att ta in posten och elda och sen hem för att utfordra de hungriga hundarna innan det blev en promenad i skogen med gänget.
Från skogen bar det av mot hundpanget för Quintus och Stig-Helmer skall sova där i natt eftersom Ingela på panget skall hjälpa mig att få de ögonlysta i morgon samtidigt som vi har ett inofficiellt lydandsprov för tävlingslydnadsgruppen med en rikgt domare, skall bli kul och se hur det går den här gången.

När jag sen kom hem så var både jag och J super hungriga men som tur var så låg det några pannkakor sen i går kvar i kylen så det blev kvällens mat, bättre än inget.

Nu så väntar duchen innan lopplådan skall anfallas.

Kram och god natt, glöm inte att vara rädda om varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0