Gårdagens och dagens elände.

Så kan kort beskriva min arbetsdag idag. Som jag berättade igår så har jag en krånglande linjeringsmaskin för det kommer inte vatten eller färg där det skall. Idag så slöt det med att jag ringde efter Janne och även pratade med Christer på telefon om vad felet kunde vara. Som tur var så hade Janne packat husbilen färdig så gott som.
Janne och jag ( mest Janne) skruvade sönder rengjorde och fixade en ny slang men den var inte rätt i alla fall, då började det att läcka där istället och fortfarande inget tryck på mannometern. På posten så kom det en slang som Christer sa att det kunde vara fel på. Men det får vara till måndag för att forsätta med eländet då och även då för jag väll be Janne om hjälp igen att skruva han är en hejgar på det. Jag kan också men det tar liksom dubbelt så lång tid för mig att få sönder och ihop igen mot när Janne gör det.





J han for till stan med en tidig buss för att få syntesten gjord och som han ser det äntligen få iväg paprena till transportstyrelsen. C han har som vanligt gjort så lite som möjligt, fösökte att få honom att dammsuga av lite med han hade i alla fall startat damsugaren, inte dåligt trotts att mycket av skräpet låg kvar.

Under helgen så kommer det formodligen inte att bloggas något för vi åker mot Visby om en stund (skall bara passera duchen) för att åka med båten i morgonbitti mot Stockholm och Jakobsberg. Jag skall gå sista delen av min instruktionsutbildning på söndag och lördan kommer vi att vara hos vår uppfödare i Åkersberga. Ungarna de blir kvar hos kontaktfamiljen i Tingstäde.

Så alla får ha en mysig och trevlig helg så kommer det mer här på måndag (men man vet aldrig). Glöm inta att ta vara på varandra och tiden man har.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0