Innebandy BRS Cup.

Det är något som Janne och C har varit i Solklintshallen i Slite och spelat, inte Janne utan C förstås och hans knän de var helt röda för han hade tydligen varit målvakt och då ligger de på knäna. Trotts att C hade spelat flera matcher hela dagen så var han på relativt bra humör utom när Janne släppte av honom vid moffa för att göra färdigt bottenmålningen och räfsa ut den sista jorden, han blev då likt en bålgeting. Men J han hade varit där uppe på fm och gjort en del, det var inte så mycket kvar.

Själv så har jag varit på jobbet idag och där var det en hel del kontorsjobb, sånt som blev beslutat på sista styrelsemötet, städning av lokalen efter förra veckans bridge och tvätt  av A-lagets borta ställ som de använde i helgen när de spelade tränings match.

När jag sen kom hem på em så hade J varit ute med hundarna på middan när han kom hem från moffa så jag tog tag i borsten och borstade alla 4:a. De blev så fina så.

I kväll var vi ute i Oinare skogen med hundarna och de hade verkligen ett uppdämt springbehov. Quintus han har en förmåga att springa lite för långt fram men efter det att vi gömt oss ett par gånger så började han hålla bättre koll på oss, man får ju tänka på att varken han eller Stig-Helmer har varit med om de övningarna tidigare, jag brukar ju jobba så med valpar. Janne han håller på att försöka att måttanpassa en entré matta till husbilen som skall ligga över den nya golvvärmen som han också skall försöka att hinna instalera innan helgen, så han har fullt upp samtidgt som han är tvättmaskins förare.

Det tid som är kvar av kvällen innan lopplådan, kommer jag att börja skriva på  protokollet från specialhundklubbarnas möte, det är nu ett tag sen men det måste göras innan det har gått för lång tid så att jag inte kommer ihåg vad jag som blev sagt.

Ta var på resten av dagen för den kommer inte tillbaka.

kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0