inofficellt lydnadsprov.

Lite tomt var det allt i morse när jag vaknade då det bara var 3 hundar och inte 5 som vill ut och pinka och likadant när vi gick först kissrondan så var det bara 2 koppel att hålla reda på (Tanten hon brukar gå lös så dax på mogonen).

Drog själv iväg till Pangat för att vänta in grabbarna grus och förbereda för vårt inofficiella lydnadprov. Grabbarna Quintus och Stig-Helmer kom tillbaka från ögonslysningen med Ingela och den gick utan problem de båda var fria på ögonen, det är så himla skönt.

Det blev till slut 7 deltagare i lydnasprovet och de var superduktiga alla både hudnar och förare (jag är så stolt över dem) och vår domare Birgitha Yttergren gjorde ett kanon jobb. Hon berättade också för varje deltagare vad de bör tänka på och träna mera på, det var väldigt uppskattat.
De som kom först var Ulla Andersson med en blandras som heter Accra, som nummer två kom Agneta Gotshalk med en pumi som heter Yazzi och som nummer tre kom Madeleine Bengtsson med en basset petit grifong som kallas Narnia. STORT GRATTIS TILL ER!!!!



Efter lydnads provet så var det en allmänlydansgrupp men där var det bara 3 deltagare som kom så vi jobbade halva tiden och tog sen en fika i solen.

Janne han fick vara hemma idag och ta hand om hundar (var fortfarande inte OK i magen) och till hjälp hade han J som också stod för matlagningen idag. För när jag kom hem hade han gjort hemgjord Rodhe island sås, ungstekt lax och kokt potatis, inte dåligt av en 15 åring och smarrigt värre var det. Få se vad han bjuder på i mogon kväll.

Efter maten så fick jag med mig Janne ut till Bungenäs så att hundarn fick springa lite. Gabbarna grus de hade ett stort springbehov och där ute hittar man alltid något nytt och spännadne. Vad säg om det här gamla stenbordet som stod i skogen vid den gamla förvalta bostaden.



Sen råkade ju Tanten komma med på bilden också.

Resten av kvällen kommer att bli lugn för att ladda inför morgondagens hundgrupper.

Ta vara på varanda där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Terese

Svärmor min säg detta med mig, VILA, RAST, LEDIGHET ;) hehe

2010-04-25 @ 14:36:34
URL: http://dice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0