Panik!

Idag så fick jag nästan sovmorgon men de gulliga små liven ville ha upp sin matte i vanlig tid,dvs vid 5, men det blev en snabb pinkning ute och sen blev det sängen en stund till, även om det inte gick att sova något mer för de där ungtupparna gillar att busa så tidigt på morgonen. fast sen så fick jag kaffe på sängen av Janne, gott.

Efter frukosten blev det en långpromenad på Bungenäs för sobelkillarna hade ett uppdämt sping behov och även tanten och Tobben. När vi sen kom hem så började Janne med husbilen och jag åkte till jobbet en stund för jag hade ett par mejl som måste skickas idag.

Meningen var att J och Janne skulle byta från vinterdäck till sommar hjulen, men då startade den inte. Där av rubriken för vi skall ju ha den på fredag när vi skall till fastlandet igen. Men som tur är har jag en händig gubbe för han bytte tändstiften och sen sim sallabim så gick den igen. Janne och J han med att byta till sommarhjulen också.

Medan Janne och J bytte däck så blev alla våra fönster puttsade på mellanvåningen, så nu går det att se ut igen, men det varar inte så länge för snart så kommer de väll och skall sopa gatorna här i Fårösund och då blir fönstrarna lika dana igen, fast jag har i alla fall bytt lort och rena gardiner kom det upp också

C han började mer än halva dagen i sängen i kallingar och linne men jag har ordnat med moffa om olika arbetsuppgifter till honom under påsklovet så att han inte blir liggande på sängen. Idag så började han att bottenmåla en av moffas båtar och fick lite instruktioner om var jordlasset skall ösas av och räffsas till någon stans.

För kvällen i övrigt så blev det en promenad med hundarna som vanligt och en del mejl att skicka från min sida. Snart så väntar duchen och lopplådan skall bara försöka börja på en rallylydnadsbana som jag skall ha med mig till kursen nästa helg.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0