Påskaftons kväll

Om någon skulle ha missat det så har påskafton just nästan passerat. Hos oss är inte påsken något vi firar, förr fick ungarna påskägg med godis i att leta efter men eftersom C har sockerförbud så åker alla med även mina barnbarn, alltså ingen får varken påskägg eller godis. Kan tyckas lite tråkigt men så är det i alla fall.

Vad har då hänt hos oss i dag, jo jag försökte sova lite längre än vanligt men det tycker inte grabbarna grus om utan de börjar ju klättra runt på mig vid 5 då de är vana att jag kliver upp, fick i alla fall ligga kvar till 6 men då var det i alla fall dax att hoppa upp, det är ju så att morgonstund har guld i mun som de säger. Efter min tidiga morgon promenad så blev det lite frukost och förberedelse inför dagens hundgrupper.

För idag så var det först en tävlingslydnadsgrupp med några få deltagare och C han var med med Tobbe och var jätte duktig. På eftermiddagen var de en allmänlydnads grupp och de var exakt lika många som på förmiddagen och även där var C med men då med Quintus och de jobbade på som bara den. Båda grupperna kommer under veckan att få en hemläxa till nästa lördag så att de kan träffas utan mig och träna eftersom jag är iväg på sista delen av min istruktörsutbildning.

När vi kom hem så var vi förbi min pappas hus för att elda då han kommer hem från fastlandet i natt och det kommer att vara rejält varmt för vid 18 tiden hade det kommit upp i 25,7 grader inne i köket och då fortsatte jag ännu att elda på mer, så gissa om det blir svettigt.

J han fixade även i kväll med maten och han är en hejaare på det. Han var också med oss ut på promenad med hundarna och de är jätte trötta efter en dag på panget.

Nu så skall jag förbereda morgondagens träningar och umgås lite med Janne för det är trotts allt Påskaftonskväll.

Ta vara på varandra och en trevlig fortsättning på Påsken.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0