Raka linjer!

Det är vad jag har försökt att åstakomma idag, det är något som jag har hur svårt som helst med och lättare blir det ju inte över att marken är knölig och buklig. Men med hjälp av lina så blev det ändå rätt bra. Till och med mitt cirkeln blev helt okej, fast inte med hjälp av snöre i maskinen utan först pinnar (många) och sen lina runt pinnarna, verkar som dubbelt jobb men är man krokig så är man. Men jag börjar i alla fall få rätt bra klämm på det där med mått och linor nu. Fast jag blir nog tvungen att markera med mera lina, i alla fall på de långa linjerna på IP. Det har också blivit en del kontors jobb under dagen. Arbetspraktikanten han fick fortsätta att olja in altanen, virket suger som bara den.

Efter jobbet bar det i väg till Slite för att Linus måste få en vaccinations spruta och jag var tvungen att handla lite skyddskläder till praktikanten för han skall snart få tjärsmöra och då behövs det ordentliga skydd.

När vi sen kom hem och hade fått lite i magen så tog Janne och jag hundarna med oss ut till Bungenäs på en promenad. Den blev inte lika lång som vanligt utan vi kortade av den för nu är det Tobbes tur att ha diarré, han har väll ätit samma som Tanten, troligt vis. Men han är inte normal för han åt 2 dl druvsocker vatten när de andra åt kvällsmat, vilken annan hund äter druvsocker vatten rakt av, ingen mer än Tobbe vad jag vet.

När vi sen kom hem så fick Tobbe sig ett välbehövligt bad för han var kladdig som tusan i rumpan och det är bad  tid för hela gänget, han blev först ut.

Nu så väntar sängen och John blund för reveljen går i morgon bitti klockan halv 5.

God natt och sov sött!!

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0