Tidig måndag.

Vår dag här ute började allt klockan 4 i morse för min son och hans familj skulle med 7,05 båten mot Nynäshamn och bor man i Fårösund så behöver man åka redan vid 5-halv 6 för hinna i tid. Jag är bara så glad för innan de åkte så fick jag en puss och en kram av en 10 månaders barn, mysigt värre. Hoppas att våra planer lyckas så att vi kan besöka dem i oktopber i Sundsvall.

Var sen tidigt på jobbet och dår var det en hel del städning, tvättning, och uppmätning av den ordinarieplanen på IP. Skulle kolla exakt hur stor den var, om de skall förlänga den 4 meter åt varje håll, alltså  både på längden och tvären, den som lever får se vad de kommer fram till.

Jag gick hem allt vid 11 ,30 för att vi skulle till stan och träffa min son nummer 3 och hans familj innan de också skulle med båten . Fast innan vi åkte så var det till att mata Tanten igen med mera fil, det verkar som hon är på gång, men man skall aldrig ropa hej för tidigt.

Vi träffade dem i stan och gick på Glassmagasinet och lilla L hon hade jätte svårt att välja vilka 2 kulor glass hon skulle ha. Efter glassen så gick vi bort till Almedalen för där har de en jättebra lekpark som hon kunde fara runt i och det gjorde hon också.

Janne och jag sa hej då till dem och började att uträtta en massa ärenden så som att handla mat både till oss och till hudarna + en massa annnat.

Väl hemma så fick alla både tvåbenta och fyrbenta lite mat (makaroner och korv om man kan kalla det mat) och Janne och J tog grabbarna på en kvällspromenad för jag skulle sätta in pengar på J: s konto och det hade blivit så sent om jag skulle ha gjort det efter promenaden och det var bra att jag var hemma för Tantens skull, hon fick ingen promenad i kväll utan vi sparar oss till i morgon bitt.

Senare i kväll kommer Tanten att få lite mera magmedicin och eventuellt lite mat innan vi alla skall knoppa in i lopplådan och framförallt C för han skall ha PRAO hos mig i morgon och det är lika med tidig start.

Ta vara på varandra och våren där ute.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0