Tillbaka till verkligehten

Började min dag jätte tidigt idag allt 04.30 ringde klockan och jag lät Janne sova idag på morgonen tyckte det var för tidigt att driva upp honom. Ut med hundarna och det var en sån där ljuvlig morgon att gå promenad i, då fattar man varför man har hundar som vill ut tidigt.

Frukost och sen iväg till jobbet, där väntade en hel del kontors jobb, linjering av fotbollsplanerna på flygfältet, tvätt av A-lagets matchställ och sist men inte minst mäta upp IP planen (skulle breddas) den är nu 68 x 106 meter, mycket mätande och mätande innan jag fick till det. Min arbetspraktikant han har börjat olja in altanen med träolja och det blir så fint så, men måste nog göras minst en gång till.

Efter jobbet så for Janne och jag iväg till Visby för att köpa en 2:års present till B som fyller år på torsdag. Hem till Jannes bror P som bor i Visby. Han skulle bli av med ett skåp och en massa andra grejer som vi hämtade så slilverskatten blev fullproppad i vanlig ordning. Efter att ha grattat B så blev det en snabb tur till Willys för att fylla på föråden, räknar inte med att behöva handla något mera under den här veckan i alla fall.

C han skulle medan vi var borta damsuga allt utom källaren men han hörde bara övervåningen, lite likt honom att bara lyssna på en del (inte kolla om det verkligen var så eller inte) och därför fick han följa med Janne ut med hundarna i kväll medan jag satte mig vid den här burken. Han höll också på att missa skolan idag, kom visst upp 10 över 8:a och skolan börjar 20 över, tur att vi bor nära. Det är nog så att Tessan behöver spela in någon sång som vi kan spela för honom, för när hon var här och sjöng för honom hoppade han upp med en gång.

J han har varit först i skolan och sen på moppeteori i stan så han kom hem nu för en stund sen.

Det lilla som är kvar av kvällen kommer nog att ägnas åt duch och kanske lite Tv innan John Blund kallar för det är en lika tidig start i morgon.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten och njut av våren.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0