En, två och nästan 3 dagar

Har gått sen jag var här senast och vad har då hunnit hänt sen sist, så klart har det varit jobb med gräsklipning, tvätt och städning men det är ju inget ovanligt att det är så.
Det som var bra i måndags när jag hade mycket på jobbet var att J hjälpte mig att klippa flyget för det tar styft 3 timmar och de kan jag använda till nyttigare  saker än att sitta på kilipparen om det är möjligt.

Igår så blev planen klippt både på länden och på bredden för det blev en hel hop med kockor efter klipparen (den nödslaktade), gräset var för långt och för blött innan det torklade upp. Idag så har jag målat till en  7 manna plan på den stora 11 manna för det skall spelas 7 manna fotboll där på lördag och det tar nästan mig 2 timmar att märka upp den.
I kväll hoppas jag att det kommer en montör och fixar min stora fina klippare igen och att den verkligen går nu, för jag behöver den verkligen.

                                 

I tisdags kväll var vi en tur till Fårö för att hjälpa till att installera ett mobilt bredband i en dator och se det funkade, hon fick mycket bättre fart än tidigare och det var hon glad över. Samtidigt gick vi igenom hur man sänder ett mejl för det hade hon heller ingen koll på, men nu kan hon det för jag fick ett igår som stod att "jag kan". kul att kunna hjälpa till med lite av varje.

Igår kväll var vi till panget  för lite utställningsträning. Det var Björg som höll den och man snappar alltid upp lite här och där. Linus han vill inte riktigt så det gäller att hitta något kul för honom och det har jag ännu inte gjort. Han är inte så förtjsut i godis eller leksaker så han är en svårflörtad typ.

C han åkte till kontakfamiljen igår och J han cyklade till en kompis på Ar och var där hela dagen, började efterlysa honom på kvällen var han var, men han var hemma före oss, han hade cyklat förbi vår bil när vi var i skogen innan vi skulle till Fleringe.

J han har idag börjat sitt sista pass på 4 dagar i färje kön och efter åt så fick moffa sitt gräs klippt. Janne och jag tog hudnarna med oss till norra  Gattet så att de skulle få springa av sig lite,  trötta blev dom i alla fall.

Restena av kvällen kommer att bli lugn med lite eget kontors jobb och en promenad upp till jobbet med hundarna senare i kväll då klipparen måste kläs på en press efter det att montören varit där.

Ta nu vara på dagarna som är med sommarvärmen samtidigt som ni är rädda om varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa



Kommentarer
Postat av: camilla sandelin

Hej! Ja du nu går det länge mellan gångerna man är inne på internet. Men så är det för de flesta, Jag jobbar ju numera och har en hund som måste lära sig att klara sig utan sin matte om dagarna. Vem har svårast, han eller jag? Kram på er och må så gott...

2010-08-06 @ 13:42:18
URL: http://www.ava-garden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0