En vecka igen.

Då har ytterligare nästan en hel vecka passerat i rasande tempo. kommer knappt ihåg vad som har hänt under de senaste fem dagarna, så därför lämnar jag dem åt sitt öde och tar bara med det som hände under helgen.

Men jag har så klart jobbat på som vanligt, med en massa saker och så har skolan börjat med allting vad det innebär med alla rutiner och så här långt verkar det som det fungerar rätt bra för både J och C.

Vi har också under den gångna veckan fixat iordning till en rasmonter som vi hade under helgens utställning vid Oskarsstenen i Visby.

                            

Det var några som besökte montern både sånna som var intresserade av rasen eller funderade på att köpa hund. Har funderingar på att försöka att få hit en specialutställning om 4- 5 år men då måste vi bli flera som vill hjälpa till att jobba med att skaffa priser och allting annat som det för med sig. Den som lever får se vad som händer.

På utställnings sidan var det så där, för på lördagen hade vi en domare som bara gav ettor till de hundar som skulle placeras i konkuransen resten fick 2or och 3or.

Vi fick föjande resultat på gänget under lördagen: Quintus i unghundsklass 2:a, Linus i Öppen klass 2:a men still going strong Lady 1:a och HP med en 3:e placering.

På söndan fick vi på Quintus i unghundsklass 1:a och en 3:e placering i konkuransen, Linus 2:a och fortfarande Lady med 1:a HP men nu en 4:e placering i konkuransen för hon ville inte riktigt röra sig som jag ville.

Jag visade också en collie åt en annan ägare men han fick 2:or båda dagarna trotts att jag tyckte att han funkade bra.

Idag har Janne och jag varit en tur till Visby efter det att jag jobbat en stund. Janne han var tvungen att rönka sina  lungor efter lunginflamationen som han hade i slutet på juni, bara att hoppas att det gett med sig.

I kväll var vi en tur till Oinare skogen för att se hur mycket vatten det kommit där uppe och det var en hel del. Hundarna de hade ett verkligt stort behov att springa, lukta och pinka för det är ett tag sen vi var där och det är många som rastar sina hundar där.

Nu väntar sängen men först en duch och ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0