Nu bär det av igen!

Får väll börja med händelsen i går kväll när vi var till panget för att träna till utställning. För min del blev det en kort tur för något hände med min högra vad muskel när ajg sprang med en hund, för det sa pang i den och sen gick det nästan inte att stöjda på den. Den har under dagen fått behandling med linnement och Ipren så nu är det något bättre.

Annars i dag så skulle det varit möte (överlämning inför år 7) för C i skolan men de ringde återbud 1 timma innan för alla lärare var inte där, märkligt. Nytt möte blev bokat till måndag, få se om det är alla där då.

Jobbet har det blivit i två omgångar först med att måla linjer, ta vara på tvätt sen igår och sen efter det tilltänkta mötet klippning av IP planen för Norska flicklandslaget kommer dit och tränar i morgon fm, då skall planen vara så fin som det går, med vädergudarna.

Jag och C tog hundarna på en middagspromenad för Janne och J var i stan. J han hade sin första lektion på moppekörning på körskolan och det verkade som det hade gått bra.

C han har faktiskt under dagen lyckats få in den resterade veden, men under lite hot av moffa och nu om en stund så drar vi mot Tingstäde och korna i mogon bitti, mer om det i morgon. Vi komer att bo där till måndag för sen börjar skolan och då måste vi vara hemma igen även om det skall mjölkas på tisdag med.

Nu väntar duchen och hundarna skall få lite mat innan jag och C  åker efter Janne och J, för de tog husbilen dit nyss.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0