Samman fattning av 5 dagar

Då var vi tillbaka till verkligheten igen och då måste det ju till en sammanfattning av dagarna som gått, bara det nu inte blir på tok för långt.

Fredag så gick båten 8.50 till Nynäs och det gick bra att få upp C ur sängen trotts att han var hur speedad som helst. Väl framme i Nynäs fick hundarna sig en välbehövlig kissesväng och sen bar det av mot Eskisltuna men först passerade vi Viggeby utan för Ekilstuna där Caravanhallen ligger, Janne han skulle investera i en ytterbelysning till husbilen som de hade där.

Framme på Vilsta camping blev det mat och hundvård när C och Janne hjälpte Christina att resa alla tält. Vi han också gå förbi Pelle och Sussan en stund och tala om att vi var där nu igen (träffar bara de och har kontakt med dem när vi är där).

På lördag var själva utställninge så det blev tidig start på morgonen. Vi hade 3 hundar med oss och Piia hade 5 så totalt blev det 8:a hundar på oss två och en del i samma klass.
Och hur gick det då för gänget - Tanten är ju den som är bäst som vanligt, still going strong för hon blev 3:a i konkurensen med de andra tanterna och hon fick ett HP. Sen var det Stig-Helmer han blev 4:a i konkurensen bland unghundarna och även han fick ett HP, sist men inte minst så fick Quintus en 2:a i unghundsklassen, men alla fick bra kritik och det är ändå den som till slut är viktigast tucker jag.

På kvällen när vi var ute och gick så såg vi en bäver i som höll på att averka en massa vass i Svart ån, jag har aldrig sett en bäver i levande tillstånd förr så det var kul. och lite senare så kom Pelle och Sussan till oss för mera prat.

Söndag morgon tidigt bar det av mot Nynäshamn igen och väl där blev det en ny kisserunda med hundarn och på den promenaden så såg vi en iller i strandkanten och inte heller det är ju vanligt att man ser.

C han speedade på bra under hela helgen och väll hemma så var han riktigt arg av någon anledning.

På söndagkvällen när vi kommit hem så blev det till att jobba en stund för LOK stödet skulle vara inne senast 23.59 på kvällen.

Måndag blev det åter till jobbet och städning, kontorsarbete och en del tvätt försöker nu att jobba lite mindre men vet inte hur det skall gå till riktigt, men det löser sig nog.
J han hjälpte mig att lufta planen under tiden jag gjorde resten

På kvällen hade jag tänkt blogga men det var ett riktigt åskoväder över oss så jag bara ryckte ur sladden ur väggen utan att ens logga ut. Men vi var till Inger och Spirro på en fika för de skall åka hem i morgon onsdag.

Då var vi framme vid dagen som då är tisdag och idag har J hjälpt mig att klippa flyget och jag har klippt och linjerat IP planen för det skulle vara DM match där i kväll så det blev en hel del kontorsjobb också.

C han har bara strulat och manipulerat (hans sätt att komma undan tror han) hela dagen för han här ännu lite ved kvar att kärra in och han tänker inte göra det.

Janne och jag tog en långpromenad med hundarna och gick förbi Inger och Spirro för att säga hej då.

Det var en kort sammanfattning av 5 dagar, det är klart att det hänt en hel del mer, men det får inte platts här för skulle jag skriva det, blev det en hel roman för varje dag.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0