Här igen.

Då var jag här igen efter nästan en månads borta borta varu. Orsaken är att inspirationen tog slut och jag tyckte att alla dagar blev lika dana och flöt liksom ihop på något sätt men det är ju i och för sig bra att livet är fyrkantigt, för vårt familjeliv är verkligen det eftersom vi har både en med Asperger och en med både Asperger och ADHD i familjen. Så minst sagt fyrkantigt och likadant är vad det är.

Vad har då hänt den senast månaden, ja inte är det mycket i alla fall, men för att nämna en del och framför allt något som ungarna var spända på var studieresan till Stockholm med skolan där de besökte både riksdagshuset och tittade på östasiatiska museet. Janne var också med på resan för att ge trygghet åt killarna, för det blev en väldigt lång dag den dagen (båten gick 7,05 och hemma igen 00,15) och när man då oroar sig för många saker och lätt speedar på så gjorde det att C inte sov något på nästan 1,5 dygn, jobbigt värre för honom. J klarade sig bättre men hans kom 2 dagaar efter istället.

Hundtäningarna har haft avslutning för hösten och vintern har kommit igen, men dock inte lika tufft som  det var i början på året, eller minns ni det här:

                                   

Riktigt så illa är det inte ännu i alla fall och jag hoppas verkligen att det inte blir det heller. För tillfället jobbar jag inte så mycket håller på med att göra slut på alla mina övertimmar innan sista dec och som det ser ut nu i planeringen så kommer det att gå.

På hund fronten rullar det på som vanligt, vi försöker att köra vår fysträning i backarna på Bungenäs minst 1 gång per vecka och det verkar som det börjar ge lite resultat på små killarna i alla fall. Och det är klart att tränar gör man ju hela tiden på ett eller annat sätt.

Här hemma har det börjat rensas ut en massa gammalt skräp som vi inte har rört på flera år och det är bara toppen att få röja undan lite mellan varven.

Janne hittade en artikel som handlade om socker svampen vi alla bär på coh att det skulle varva bra med vanlig lite finare olivolja för att hålla den i chack och det gör det verkligen för mina ben är inte längre som stockar och sen startade jag med LCHF kost som är en låg kolhydrat kost och det verkar funka väldigt bra för jag har tappat 6 kilo sen jag började med det. mend et är klart att det kullkastar allt man lärt sig innan. Nyfikna titta då på den här sidan. http://www.kostdoktorn.se/mat#recept spännande är det i alla fall.

Nu så skall jag ta mig en mugg the innan lopplådan kallar. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0