Ännu en snö storm!

Eländet började ca klockan 10 när jag satt på jobbet och skrev protokollet för årsmötet i går kväll, sånt måste göras med en gång medan man har det färskt i minnet, för även om man gjort antecktningar så kan man ge sig den på att man glömmer något. Och det är klart att jag fixade till lite i lokalen oxå i fall någon vill in där under helgen, men det  inte troligt med all den här snön som bara väller in. Det var en på mötet i går kväll som sa att det här skulle vara fram till påsk enligt bondepraktikan för att det hade snöat på trettondagen och då skall det visst bli samma väder i 13 veckor framåt, vi är i alla fall på god väg dit.

J han har bara slappat hela dagen och C han har spelat Fair Play cup, som är en klass fotbolls turnering för 6:e klassare. De gick inte vidare, men det är ju bra att delta i alla fall. Vad han sa så spelade han som målvakt och en del av hans ilska igår var nog att han var så nervös över dagens turnering.

Janne och jag var en tur till Oinare skogen kring lunch tid för då hade det ännu inte kommit ner sånna väldiga mängder. Hundarna sprang och busade i snön en stund men de gillar inte heller att behöva springa med snö upp till magen lika lite som vi gillar att plumsa fram.

När vi sen kom hem så var jag tvungen att sätt mig och förbereda dagorningen till specialhunds klubbarnas möte i mars. Då Gotlands distiktet av shelite klubben är ansvariga för mötena under 2010 så är det lite att tänka på, men nu så är det klart att bara bunka iväg på måndag.

Kvällen i övrigt kommer att bestå av en promenad med hundarna, vare sig de vill eller inte, fast det är kanske är Janne och jag som inte vill gå ut.
Sen så kommer det nog en kompis till J en stund oxå fast det beror helt på om de kan ta sig från Fårö, med tanke på hur det vräker ner och resten blir nog bara att koppla av med ett glas rött och en stund framför TV (jag som nästan aldrig tidigare sätt TV, inte bra med den i sovrummet).

Håll om varandra där ute i kölden så att ni inte fryser. Det ger oxå bra med enerig.

Kram

Åsa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0