Ännu mera snö!

Då var det helg med snö som bara vräker ner och gårdagens händelser blev inte så många, utan hundarna försov sig, hur nu hudar kan försova sig de har ju inget att passa, de sov ändå till klockan halv 6, inte illa.

Dagen på jobbet igår var mest förberedelse till morgondagen och sen var jag en sväng till min pappa och hjälpte honom bära ut 5 stycket byggnads ställning plankt från nya farstun. Det blev även en fika med honom inna det bar iväg hem igen.

Sen när jag kom hem blev det en lugn eftemidag till C skulle i väg till kontaktfamiljen i Tingstäde.  J han tog sig som vanligt en tur till Visby med bussen och vi han precis promenera hundarna färdigt med kvälls promenaden tills han kom hem. Kvällen var bara lugn för jag somnade hela tiden framför TV:n, brukar inte göra det om jag inte är sten trött, så jag var inte mycket till sällskap att räkna med.

Idag så har det bara varit snöskottning för hela slanten. J han skall nu under em. få åka med mig till jobbet för att hjälpa mig att skotta upp till i morgon när det  är det där DM:et som jag skrivit om förut. SMHI har ju lovat att det inte skall snöa så mycket mer än fram till ca 19.00, men det vet man ju aldrig med Kung Bore hur mycket snö han skall pussta ut över oss.

Kvällen här blir nog som gårdags kvällen, hoppas bara att jag inte är lika trött i kväll för i mogon har jag arbetsdag igen, men det tar jag igen en annan dag så det fixar sig på de viset.

Nu skall vi ha en fika och årets första semla innan det bär iväg till IP för snöskottning. 

ta vara påv arandra där ute i snövädret och verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0