Då var det söndag.

Sista dagen den här veckan och J fyller 15 år idag, inte klokt vad tiden går, var ju inte längsedan han bara var en liten plutt. Fast det är ju på barnen och barnbarnen man märker att tiden går för ananrs märks det ju knappt när man är i ekorrhjulet.

Skrev i går att jag skulle kolla TV men så blev dock inte fallet, skulle bara vila mig lite och slocknade, var mer eller mindre medvetslös ända till halv fem i morse då hundarna ville ut. Inte mycket till sällskap för Janne en lördag kväll, tur han hade hundarna och ungarna som i alla fall var vakna.

Idag så har det skottats snö, inte jag utan ungarna och Janne medan jag bakade en misslyckad kladdkaka. J hade bestämt sig för en sån, men det blev choklad rutor i stället, vet inte vad som hände men den blev som kaka istället för kladdig trots att jag hade den i ugen precis som jag brukar, med exakt samma ingredienser som jag brukar. Fast den går nog åt ändå, när moffa kommer i kväll och J:s kompisar som var här en stund lät sig väl smaka. J han skall sen i väg och träna fotboll inför krullis som är på sportlovet. C han är just nu iväg och tränar till samma turnering, fast med sin klass.

Efter maten så tog Janne och jag oss en lång promenad med hudnarna, det blev i koppel för det går ju inte att komma ut i skogen längre. och då såg vi att någon hade fått nog av snöskottning och lämnat sin skyffel.




Mitt i snön stod den helt ensammen. och  när vi kom runt hörnet och var framme vid Stuxstadar så såg det ut så här.
 


Det är snö och is ända till Fårö. Mitt ute på isen låg det en stackars svan, den rörde på sig så de verkade inte som att den satt fastfrusen i isen, i alla fall.

Resten av dagen blir det lugna gatan. Skall koka lite fika tills moffa kommer i kväll och grattar J och det är klart att hundarna måste ju ha sig en tur till idag, men den kommer inte att bli så lång.

Nu så skall jag försöka att få bort lite kort från datorn (börjar bli för många) så att den kanske blir lite snabbare. Ta vara på varandra där ute i verkligheten för ingen annan gör det åt er.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0