En repris måndag.

Eller inte egentligen för hundarna var nu kissnödiga klockan 2 i stället för 4:a och sen kunde jag inte somna om, så när klockan ringde så kändes det som om jag inte sovit något alls. Men hundarna var lika glada ändå för de hade ju somnat om.

Det jag menade med rubriken var det att jag hade ännu lite snöskottning kvar sen förra veckan och det var precis samma sak som förra måndagen, för då var det också kvar fast mycket mera. Det blev också städning av lokalen idag då den var uthyrd under helgen, men det var verkligen rent och snyggt, så pass att det nästan var så att jag trodde att ingen varit där, men så var då inte fallet.

Jag fick under dagen också reda på att det skulle vara DM på skidor, 5 mil här ute i Fårösund på söndag och att deltagarna (ca50-60 stycken) skulle använda våra duchar och omklädningsrum. I ett av omklädningsrummen förvarar jag parkbänkarna, så det var bara att bära ut dem i snön, tur att jag hade oljat, målat och reparerat dem tidigar under hösten/vintern. Jag fick också ringa grannen så att han kom med traktorn och skottade upp lite mera parkerin inför söndan, de måste ju ha någon stans att ställa alla bilar, men troligt vis hjälper det inte för det skulle komma mera snö i morgon igen så han  får nog ta ett tag igen.

Kvällen har ägnats åt ett förberedande möte inför ett annat möte som skall vara här ute den 24 februari, kan nog bli väldigt intressant, jag återkommer till det senare när det varit. Det här gjorde att Janne fick ta J och C till hjälp att promenera hundarna i kväll.

Det var då lite i stora drag vad som hänt här hos oss idag och var rädda om varandra där ute i verkligheten.

God natt!!

Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0