En vanlig torsdag.

Nu har då veckan kommit till torsdag och det är väll en rätt vanlig dag som har passerat. Som vanligt var det kissnödiga hundar mitt i natten men rätt mycket tidigare än vanligt så jag han somna om riktigt ordentligt, skönt.

På jobbet idag så har arkivet fått sig en genomgång med plock för att få lite mera plats att lägga saker på. Det har också varit en del vanligt kontorsarbete, men det hör liksom varje dag tillpå jobbet.

Sen när jag kom hem så tillverkades det vegetarisk köttfärssås att ta till senare under kvällen. I samma veva kom Frida och hennse matte, de ville ha klorna fixade, inte på matte utan på Frida, för nu när det är snö ute så sliter ju inte vår fyrfota vänner ner sina klor utan de bhöver klippas men jämna mellanrum.

Fladdrade sedan i väg till Stenkyrka och ridhuset för att träna lite utställning, lydnad, rallylydnad och free style med de olika hundarna. Fast det är klart att jag gör nästan allting med alla så det tar en bra stund och Janne han får bara stå och hålla hundar och frysa, det är synd om honom.

På vägen hem så ringde jag J så att han fick sätta på spagetti vattnet och värma på köttfärssåsen, det gjorde att det blev mat i ett flygande fläng. J och Janne de tog hundarna på kvälls prommisen för jag skulle kunna hamna vid datorn, hade en hel del mejl att skicka och för att jag oxå skulle få afton i kväll så tog de hundarna, de är snälla de.

C han har skadat knät när han halkade på gympan, men jag vet inte hur det ser ut för han har satt på ett hiskeligt eget förband, men som vanligt är det nog inte så farligt som han gör av det. Jag får passa på att titta på det i morgon om han nu inte klistrar på något stort igen.

Nu väntar duchen och kanske lite tv innan John blund kommer.

Kram

Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0