Fredag kväll.

Jo det är det nu. Nyss hemkommen från jobbet, för det har varit årsmöte i föreningen där jag jobbar och det var ingen jätte uppslutning, men det hela avlöpte som det är brukligt.

Dagen började tidigt som vanligt, men det vet ni ju så det är inget konstigt. Jag for iväg till jobbet och började förberda inför årsmötet med att kopiera alla handlingar, handla fika bröd men inte att förglömma att det kommit mera snö så det blev en del snöskottning, men det är ju vad den här vintern har beståtta av.

Kom hem mitt på dagen och hoppade i säng för att sova en stund, det var så skönt, behöver det när man är uppe mitt i natten fast man inte behöver.

Janne var gullig att under tiden jag sov köra av med snabeldraken, för det kan man nog göra hur ofta som helts, dels på grund av hundarna och sen så eldar vi i insatsen i öppna spisen med ved och det skräpar som bara den.

J han tog sig en tur till Visby med bussen efter skolan och kollade på kläder. han hittade en tröja men han tyckte den var för dyr att köpa, han får fundera lite till.

C han var oppstinat som tusan. Eftersom jag skulle jobba i kväll så blev han tillsagd att han måste gå ut med hundarna och Janne på kvälls promenaden men det struntade han i. Han ringde i stället  till en kompis för att gå på fritidsgården. han har ingen koll på varken tid eller rum, så nu kom han hem arg som en bålgeting. Med tanke på att ahn skall till idrottscenter och spela fotboll i mogon bitt tidigt så är det ingen höjdare när man har Asperger och ADHD, få se hur det går. Det kan vara något annat som spökar runt i hans huvud också, den som lever får se.

Det var lite om vår dag idag så ta hand om varandra där ute i verkligheten. För nu väntar en stund med TV:n och Janne innan John blund kommer.

God natt!!!

Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0