Grått, grått, grått

Så är det ute och har varit hela dagen.

Idag så började min dag sent,  försökte att ta mig lite sovmorgon men det misslyckades lite för Qvintus och Stig-Helmer väckte mig 5 som vanligt och var kissenödiga. Det var väll helt ok, men sen brukar de ju var gulliga att somna om när vi kommer in igen, men inte idag, då skulle det gullas med jämna mellanrum, så det blev till att sova en liten stund och sen gulla med grabbarna, rätt mysigt trots allt.

Efter frukost så var det kommenderad städning för samtliga i familjen, dock inte hundarna för de var mest i vägen, är nog deras uppgift. För då skulle hela huset få sig en genomgång och det går ju så mycket fortare när vi hjälps åt alla än att jag och Janne skall göra det själva.

När städningen var klar så tog Janne och jag med oss hundarna och C ut till Bungenäs för en promenad. Det var inte lätt för det var så klart en massa stora snödrivor där oxå. C han sa när vi åkte ut att han minsan inte tänkte går först och spåra, men han gillade det tydligen för ha sprang före nästan hela tiden med hundarna hack i häl. Det var bara vid ett tillfälle som vi fick koppla upp hundarna för det kom en ung örn flygande och de kan i värsta fall ta hundarna eller skade dem ordentligt, men han flög sen åt ett annat håll.

Fick under promenaden ett telefonsamtal från en medlem i SSSK att vår planerade träff på Bockes Rehabcenter i morgon blev inställt och det på grund av att de hade fått någon hosta där ute på sina hundar och det var ju bra att de ställde in det, för ingen vill ju ha hosta på hundarna. Så när jag kom hem var det till att få tag på alla som anmält sig så att de inte åker ut där i onödan. Får nu filura på ett nytt datum för den här träffen.

För övrigt i kväll kommer det inte att hända så mycket Janne och J skall laga kvällsmat det blir hemlagad klyftpotatis, veg snitsel och cowslav sallad. mums

Sen får det nog bli en kort tur med hundarna så att de får kissa lite i kväll med och resten av tiden blir bara lugn ooch skön.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0