Ingen arbetslust

Så var min dag idag, trögt trögt och åter trögt och det hör inte till vanligheterna att det är så. Det var svårt att få upp farten att börja städa ur det omklädningsrummet som det varit bänkar i. Och det var lika bra att göra en storstädning eller kanske man skall kalla det en tidig vårstädning, tvätta tak, väggar, lampor, jo allting skall gås över innan säsången börjar och det är lika bra att ta det med en gång. Jag har en liten bit kvar till i morgon och sen är det mest plock inför söndans DM på skidor. Efter det så var det strul med datorn på jobbet den ville inte skriva ut pdf-filer, så det var bara att ta bort det gamla programmet och installera ett nytt och vips så funkade det igen.

Men det blev ju lite i fel ända att börja skriva för egentligen så började min dag redan 4.15 för som vanligt skulle de kissenödiga hundarna ut och sen var det ju ingen idé att somna om på en halv timme utan det var bara att ligga och dra sig fram till klockan börjar ljuda.

I kväll kom bekräftelsen och inbetalningen till kursen som rallylydnadinstruktör som jag anmält mig till. Det skall bli så kul och även båtbiljetten kom idag så nu är det bara att betala in hela kalaset. Och som vanligt så är det stackars Tobbe som får bli praktik hund. Han får då utstå det mesta.

Ungaran har varit i skolan som vanligt och det verkade som allt hade funkat utan missöden. J han var glad för han trodde att matte provet hade gått väldigt bra, fast han har ju inte fått tillbaka det ännu så vi får se hur det blir. Han var i alla fall inte stressad under provet som han brukar bli.

Nu så skall jag kasta mig in i duchen och vidare till lopplådan så att jag kanske har lite bättre arbetslust i morgon.

God natt och ta vara på varandra där ute i verkligheten!

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0