Ingen kommer in och ingen kommer ut.

Så har vi det just nu här på norra änden i alla fall och så har det varit under hela dagen.

I morse så var det lite bättre när vi var ute med hundarna på första morgonsvängen vid 5.30, för då hade det inte börjat ta i så väldigt. Då jag hade bilen på sevice idag så skjutsade Janne mig till jobbet så att jag skulle slippa gå. Det var ingen  höjdare när jag kom dit för det var snö drivor till knäna. Efter 2 timmar så såg det ur så här:



Det är taget ut genom entré fönstret i dörren för det gick inte att stoppa ut näsan, jag hade blåst bort då.

Dagens jobb på idrottsplatsen var inomhus  (Städning, plock, och fix) och ingen snöskottning idag inte för jag hade jag skottat något så hade det yrt igen med en gång, så det får vara till i morgon. jag skulle oxå kört ut soptunnorna till sopbilen som kommer i morgon men det var heller ingen idé, tur att det inte är så mycket i dem.

När jag sen skulle gå hem så var det ännnu väre drivor



Svårt att se men man kan jämföra belysningsstolparna för då ser man hur högt det är.

Väl hem kommen visade det sig att ungarna hade fått sluta skolan allt efter lunch för på hela högstadiet var det bara 27 elever som kunde ta sig till skolan och på mellanstadiet var det 12 som kom.

I kväll när hundarna fick sin promenad så hade det avtagit med blåsten och det kom bara en kraftig snöby, men man skall kanske inte ropa hej ännu för det skulle komma mera under natten. Fast hoppas kan man ju alltid.

Det var dagens händelser i stort. Ta vara på varandra där ute i verkligehten.

// Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0