Kallt!

Rått och kallt det är vad det varit hela dagen ända sen tidigt i morse när hundrna var ute på första kisse svängen mitt i natten. Fattar inte varför det inte går att kissa när de är ute innan jag går och lägger mig för och sen kunna hålla sig tills klockan ringer straxt före 5. Men de har nog liten blåsa eller så är det som med små barn de har svårt att hålla sig någon längre tid utan när de är kissnödinga så är de. Bara att gilla läget.

Idag så for jag iväg till jobbet tidigt, var där straxt efter 7 bara för att kolla att allting hade kommit på mejlen som jag var lovad så att jag kan kopiera alla handlingar till årsmötet på jobbet i morgon kväll. Det blev även en del annat kontorsarbete för det hade ju kommit en del post och andra mejl som också måste tas om hand.

Fram på förmidagen så for Janne och jag iväg till Stenkustens Hundpensionat för att träna lite utställning med Stig-Helmer och Qvintus. Dit kom också en hund med sin husse för de ville få klorna lite frisserade och som jag sagt tidigare, våra fyrbenta vänner sliter inte sina klor ett dugg nu när det är så mycket snö, utan de måste klippas ofta för att inte bli för långa.

På vägen hem ifrån Fleringe så stannade vi och rastade hundarna för att det skulle var klart tills vi skulle på en elevvårdkonferans för J räkning i skolan. Det mötet var som de flesta sånna brukar vara, det kom inte fram så mycket mera, men skolan fick lite att fundera över och jobba mot.

För en stund sen kom jag hem efter att jag varit i Tingstäde och hjälpt en ung hundägare med sin hund som de hade problem med. Han drog för mycket i kopplet och hon fick, lite träning, tipps och trix med sig på vägen, svårt att hjälpa henne vidare för de bor på fatlandet, i vanliga fall och är bara här på sportlovet.

Resten av kvällen så kommer det inte att hända så mycket mera utan det blir en duch och kanske lite Tv och därefter är det John blunds tur.

god natt och ta varam på varandra.

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0