Ljusare tider!!!

Som vanligt så kom de två små sobelkillar tidigt i morse, så där 4.15 så dom försov sig 15 minuter och var så klart kissnödiga, inget konstigt med det för er som följt med, vet att det ser ut så här hos oss. Till baka till lopplådan och fösöka att somna om och det hade jag gjort lagom klockan ringde, så jag skall nog gå upp när killarna skall kissa i stället för att försöka att somna om igen en stund. Man blir bara ännu trötttare när man gör som jag gör.

Men det hela hade inget med rubriken att göra utan jag upptäckte i morse när jag skulle gå till jobbet att det var ljust ute och så ljust har det inte varit på flera veckor. För i början av min snöskottning så fick jag snält vänta in ljuset (inte för att jag skottat snö idag men i alla fall), Så det är bara att konstatera att vi verkligen går mot ljusare tider och våren, skönt.

På jobbet idag så gjorde jag klart städningen av det påbörjade omklädningsrummet från igår och planerade sen för söndagens Dm och så  blev det en hel del plock i väntan på varubilen som kom med varorna som skall vara till DM:et.

När jag sen kom hem så åkte vi ut till fästningen med hundarna eller rättare sagt vi fick hålla på vägen ut till Bungenäs för det gick inte att köra in där. Hundarna hade ett uppdämt spring behov och det var faktiskt inte så mycket snö där utan det var bitvis som på vägen nästan. Så det blev i alla fall drygt 1 timme för dem att kuta runt och busa.



Här kan men se att det till och med ligger is i sundet.

Väl hemma igen så hade de som plöjer gatorna här kört med någon skraphistoria för att få ner snömänden på vägen men det innebar att vi hade en vall på en halv meter mitt i infarten, så det var bar att börja skotta igen men nu hjälptes Janne och jag åt så det gick med en rasande fart.

J han har då tagit sig en tur till Visby idag igen med bussen och C han ville inte skotta för han påstod sig ha mycket matte att göra, men det skall ännu kollas upp.

Resten av kvällen blir rätt lugn, hundarna måste ju ha ytterligre en kissväng men sen så händer det nog inte så mycket mera här hos oss.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Kerstin - Fridas matte

Hejsan Åsa!

Det startade med hemsidan du skickade mig nyss (11 feb) och nu har jag hamnat här. Det är ju det som kallas surfa.. hihi.. Kul att läsa din blogg.

Jag klickade på 74:an härovanför och fyllde i frågor, sedan fick jag en förfrågan vart dom skulle skicka iphonen? Shit, då blev Fridas matte skiträdd och backade ur. Tar ju för givet att det är lurendrejeri och att man låser sig för ett abonnemang på 74 år, eller..

Jätte kram och tack för idag. Imorgon får vi nog ingen snö. Kör varsamt i trafiken.

Kram från mig

2010-02-11 @ 20:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0