Regn eller snö

Det var den stora frågan idag. fast inte tidigt i morse när det blev första kissesvängen med hundarna för då var det uppehåll.

Det blev en tidig start idag för att J och Janne skulle till banmottagningen,  J skulle lämna lite prov, visade sig att det skulle ha varit fastande men det hade ju varit väldigt bra om det stod på kallelsen oxå så man viste det. Fast tur i oturen så kunde de inte få något blod av J, för han är snål med det (väldigt svårstucken), så vi får nog ta en ny tur till Slite labbet och fixa det så småning om när vi fått en ny remiss.

Själv så fick jag vänta till C hade kommit upp ur sängen innan jag kunde gå till jobbet idag. Men det är klart att jag han en hel del där i mellan tiden så som att klsitra öron , klippa klor,torka lever och svara på mejl, inte illa så tidigt.

För att komma till jobbet idag så blev det en raskt promenad (janne och J hade bilen)och då upptäckte jag att det var underkylt regn som kom och inte snö, för när jag kom till jobbet och skulle gå upp  för trappan som är av galler så var den glashal. och inne på mitt kontor skulle jag se ut men det såg ut så här:



Det ser ut som om mitt kontor skulle vara i ett badrum men så illa är inte fallet utan hela rutorna var täckta med underkylt regn så att det blev ett is pansar.

Arbetsdagen idag blev lugn mest en massa kontors fix och att ta vara på tvätten sen igår samtidigt som jag gjorde färdigt handikapp toan. Janne och J hämtade mig när de kom från stan.

I eftemidag så var vi iväg till Oinare skogen igen med hundarna och då trodde vi att vi kunde gå traktorspåren men de var bara en upp i skogen, vi började plumsa men skaren gjorde att hundarna hade det jätte jobbigt så vi vände igen och gick tillbaka och tog en bit på vägen i stället.

När C kom hem från skolan så skulle det räknas matte men med hans funktionshuínder så gissar han mest och förstår inte vilket räknesätt som skall användas, jag har i kväll mejlat läraren men det brukar inte hända så mycket  i andra ändan, tråkigt nog.

Efter hundarnas sist kisseväng så skall det klippas lite huvuden på de tvåbenta herrarna för de börrjar bli rätt långhåriga hela högen,  sen blir det nog bara att ta det lugnt för resten.

Det var lite om vår dag här ute idag och ta hand om varandra ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0