Slut på en lååååååååååååååång dag

Rubriken pratar sitt tydliga språk för det har verkligen varit en lång dag i ordets rätta bemärlelse.

Började som vanlig med att sobelkillarna var kissnödiga runt halv 4 tiden och då upptäckte jag att det inte snöat något mera så jag ställde fram klockan 1 timme till, att sova. Sova och sova det är ju som det är med det när man tänker att man skall sova en stund längre så gör man ju inte det i alla fall.

Promenad och frukost i vanlig ordning och sen till jobbet runt halv 8 för att sopa framför omklädnigsrummens dörrar, koka kaffe och fixa klart kiosken till deltagarna i skid DM som idag har gått här ute. Det var inte FGOIK som arrangerade utan KA3 IF. FGOIK stod bara för lokaler och kiosken samt min arbets kraft.

Dagen den blev väldigt lång för jag kom inte hem förän vid halv 6 i kväll. De kunde ju inte lämna skidåkarna i skogen de som skulle åka 5 mil och som behövde lång tid på sig. Som tur var så hade jag hjälp av J under nästan hela dagen, han kom lite för tidigt för han hade tråkigt hemma sa han och inte blev det roligare hos mig för dagen har bestått av mycket väntan, men det är bra träning för en som hatar att vänta.

Janne han fick själv åka efter C i Tingstäde vid lunch och det för att hans klass skulle träna till Krullis Cup nu under em.

I kväll blev det som vanlig en promenad KA3 runt med hundarna och vi passerade det förrådet där taket hade brakat in i går kväll. Samma förråd som vi har haft husbilen ståendes i under 2 vintrar men inte i år, det var nog någon mening med det. För förrådets tak och en gavel så ut som ett korthus, det var snön som blivit för tung på taket. Och vad Janne hade sett så  hade vår med största sannolighet drabbats om den varit där inne.

Nu så väntar duchen och lopplådan för i mogon så skall lokalen och ducharna städas efter dagens övningar, jag lämnade det bara och låste, så jag vet vad som väntar.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten och god natt!

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0