Trött, men inte nu längre.

En krypttisk rubrik och det beror på att jag var trött som attan i morse. För som vanligt skulle det kissas i vargtimmen och sen var det lögn att somna om. Den enda som somnade om var Janne när jag väckte honom för att vi skulle ut på första morgon promenaden, skönt att någon kan sova i alla fall.

Kom till jobbet i skapligt tid och idag så blev det inte mer gjort än att städa omklädningsrummen sen söndagens DM och tvätta en maskin med gnidhandukar som jag samlat på mig och det är klart att lite pappers jobb blev det ju också.

Jag var hemma straxt efter 11 och då var det på huvudet i säng och sova ett par timmar, det var bara så skönt. Jag somnade fast Janne hölll på med snabeldraken i hela huset. Blev  väckt med kaffe och mackor på sängen, det smakade mums ( jag ahr då en gullig sambo) och sen blev det en stunds vila till innan vi begav oss ut till skogen med hundarna. Jag fick ett mejl i häromdagen av en som berättade att det gick rätt bra att gå i Oinare skogen på vägen där, och det var faktiskt så att det var rätt bra där, inte en massa snö att plumsa runt i utan ett hjulspår att balansera i i stället.

Hemma igen så blev det tunn pankakor till kvällsmat för ungarna hade fått fisk i skolan och J tyckter inte att den är god. Fast han gillar inte pankakor heller men det är bättre än skolans fisk.

En stund efter maten så kom Molly med sin husse och ville ha klorna fixade samt lite frissering runt tassar och trampdynor.

Nu så skall hundarna snart få sin sista kisserunda för kvällen( de får nog ut på baksidan innan sängdax också men ingen mera promenad) och restena av kvällen blir bara lugn.

Det var vår dag, så ta vara på varandra där ute i verkligeheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0