Två besiktningar!

Teatern i går kväll som 5-6:an hade gjort på engelska var bara så bra. De är så duktiga. C han skötte det tekniska med ljud och ljus, inte lätt att få på rätt ställe. 6:orna spelade Cinderella och en del av deras kullis såg ut så här:



Det var rekvisitan i andra akten då när askkungen får prova skon. Efter Cinderella så spelade 5:orna Hans och Greta på engelsa även de var jätte duktiga att kunna lära in så mycket utan till.



Här har Hans och Greta kommit fram till häxans hus och ätit så att de blev trötta och behövde sova.

Efter teatern bjöds det på fika med semlor som barnen hade gjort och under tiden visades det ett bildspel från deras skolres på Sandön. Kul att se.

Idag så var det att åka tidigt till Visby för bilen skulle först besiktigas och det gick utan problem, men jag hade inte väntat mig något annat, då jag för inte så längesedan hade in den på service, men man vet ju aldrig.

Efter det blev det en del ärenden innan det var J:s tur för besiktning, inte riktigt han skulle till barnmotagningen på lassarettet för årlig koll av asman, vikten och länden samt en massa prov. Vidare ut i halkan och uträtta mer ärenden och sist men inte mins fylla på förråden på Willys, bukar handla där när det skall storhandlas.

Väl hemma igen så blev det mat i flygande fläng. Medan jag försökte att få ut C och skotta snö, men han var arg som en bålgeting för det var några kamrater som inte varit snälla mot honom idag, de accepterade inte ett nej från C utan fortsatte även efter det  att läraren sagt till dem. Det resulterade i att jag tog kontakt med mobbing teamet på skolan, få se om det blir någon förändring.

Eftersom då C var så arg så blev det J som fick skotta, jag var också ute och hjälpte honom men han tog det mesta och under tiden var Janne ute med hudarna på promenad. Efter deras promenad så åkte de andra två som inte badade igår i badet och inte heller de gillade det, men det är bara att gilla läget.

Janne har just åkt iväg på ett möte på folkhögskolan med en socialdemokratisk riksdagsledamot och jag skall snart ta en sista sväng med hundarna innan lopplådan kallar.

Nu när det  då snöar och blåser så mycket så ha kolla på vandra så att man inte fastnar i snön och fryser, dvs. ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0