En blek lampa

Man kan ju undra vem som tände den vinter bleka lampan på himlen, den som vi inte sett mycket av under flera månader men här är bild beviset från i fm på jobbet. Jag såg den under hela tiden som jag skottade snö idag igen, men det var ju inget ovanligt att det skall skottas, har ju gjort det i flera dagar i sträck.



Kom till jobbet i riktigt bra tid idag oxå så det blev en hel del gjort, Inventering av alla inventarier som finns i materialboden/verkstan, både helt och trasigt. fick lite grepp om vad som behöver lagas och det var mindre än jag trodde, mest skaft till saker som fattades eller var av.

Efter jobbet så drog Janne och jag till Visby för att handla mat. Kylen var så tom så råttorna ville inte vara där längre de försökte flytta till ett bättre ställe. Väl hemma igen så blev det mat i flygande fläng, pytt i panna på bacon bitar gjorda på något vegetariskt och de är helt okej, till och med C gillar dem.

 Sen blev det en promenad KA3 runt med hundarna och där sprang Stig-Helmer rakt över "tanten" så att hon gjorde en kullerbytta, kul att se på hur de far runt, men "tanten" tyckte det var mindre kul och inte Tobbe heller när ung tupparna for in i baken på honom, han blev riktigt sur.

Ungarna har då varit i skolan som vanligt och det verkar som det funkar rätt bra just nu men man skall inte ropa hej för då brakar det säkert lös igen.

Nu är det dax att krama kudden efter en lång dag. God natt!

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0