En vacker morgon

Dagen började lika tidigt idag som igår med en promenad i 1 timme så att hundrna fick komma ut och rasa lite innan jag och Janne fick frukost.

Kom i väg till jobbet i lika bra tid som igår och medan jag satt på kontoret och jobbade i morse så fick jag se den här synen genom fönstret.



 Så här vackert kan det vara när solen är på väg upp över Idrottsplatsen, det såg ut som om hela himlen stod i brand.

När då kontosbiten var avklarad så började jag lasta bilen inför morgondagens  leverans av gamla match kläder som skall skickas till lag utomlands som har brist på match kläder. Det är bättre att de kommer till användning än att de skall ligga och skräpa eller kastas.

Sen blev det lite strykning av juldukarna som varit pålagda under helgerna, måste ju vara klara när det blir jul igen.


När då strykningen var avklarad så åkte overallen på och ut till verkstaden där jag tog bort klippbordet på gamla klipparen, och jag började smörja bultarna till knivarna, för de knivarna måste bytas till den här kommande sesången, de har gjort sitt så att säga.

Nästa jobb blev det här:


Sortering av skruvar,spikar, bultar mm som låg i en enda samelsurium, men det blir nog ordning på det oxå så småning om.

När arbetsdagen var slut så skulle vi ha lite mat om nu tunnpankakor kan kallas mat, men idag så var vi bara 3 till maten för J hade åkt till stan med bussen för att äta hamburgare på Max och kolla på något på stan.

C  han fick snällt gå med på hundpromenad efter maten, även barnet måste ju rastas en del precis som hundarna. Väl inne igen så blev det 4 galna hundar eftersom jag skivade upp kokt lever som jag torkade i ugnen, och i hund nosar så är det verkligen kallas gott.

Det var i stort vad dagen har innehållit så ta vara påv arandra där ute.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0