Mulen och dimmig dag

Rubriken i sig har inget med själva dagen att göra inte mera än att det har varit som en mjölk dimma ute med 100% luftfuktighet. Fullt med rimfrost på allting, ser ju vacker ut men det är ju klart att ännu vakrare hade det ju varit om solen lyst på det.

Det blev som vanligt en tidig start, fast jag hade tänkt sova lite längre idag men i går kväll när jag tittade i min plånbok så upptäckte jag att körkortet var borta, hade det senast i lördags i Visby. Så jag såg framför mig allt besvär det skulle bli med att söka ett nytt och först kolla där jag var i lördags, hos polisen och så vidare. Men som tur var så började jag rota runt och det hade bara gömt sig bakom en massa annat som också finns i plånboken, skönt men på så vis så försvann sovmorgonen lite.

Vi gav oss i väg mot visby rätt tidigt i fm, för jag skulle in på banken och sen skulle alla kläder som jag packade in i bilen i går lämnas hos AIK på Traume. De skall nog skickas till Sudan eller något sådant, bra är det i alla fall. Sen blev det ytterligare några ärenden för jobbets räkning innan  vi skulle med J på Habilitering  för ett uppföljnings möte med en lärare, och det blev ett riktigt bra möte tyckte jag.

Snabbt hem igen och ut med hundarna samtidigt som maten åkte på spisen eftersom alla var jätte hungriga. Det blev bara köttbullar och makaroner i dag men det får duga det med.

Om en stund bär det av med mig till Fleringe och Hundpensionatet för en planering av vårens hundtränings grupper. Deltagarna börjar bli lite otåliga, de vill igång. Och det är kul att det finns ett sug efter det här. Medan jag är iväg så får resterande familj promenera  hundar.

C han har då varit i skolan som vanligt och det verkade fungera utan knorr idag.

Det var i stor vad dagen bjudit på men man vet ju aldrig om det dyker upp något annat efter det här.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0