Ny arbetsvecka

Dagen startade som vanligt tidigt, så där vid 5 tiden gick reveljen coh hundarna ville ha frukost och en timmes promenad. Nu så är det svart ute vid den tiden ingen måne bara stjärnor över allt. Vi brukar gå över en åker till att börja med och där fins inget gatlyse utan det är svart när det är det, lite tur att det är snö för då kan man i alla fall se hundarna lite.

När man sen kommer in så smakar frukosten väldigt gott. Då den har blivit avklarad så gäller det att försöka få upp C så att han kan komma ur sängen och till skolan, inte alltid så lätt när man är tonåring och har ett funktionshinder. Men idag så gick det rätt bra så jag kom iväg till jobbet i skaplig tid,

Där väntade det en del kontorsarbete med mejl hantering och sen blev det till att packa 5 kartonger med gamla matchställ som skall skickas vidare till andra lag utomlands som har brist på sånt.
När då det var avklart så väntade storstädning av 2 stycken toaletter i omklädningsrummen, och sen blev det lite städning av ett bygge som skall bli omklädningsrum, alltså mycket städning idag.

När jag sen kom hem så var det mat till alla och promenad med hundarna, KA runt. Där kan de få springa lite lösa  och rasa av sig lite utan att det kommer en massa bilar. Träna fick  jag göra i vardagsrummet efter det att jag hade klistrat 3 stycken öron och borstat en Tant.

Det var lite av vad dagen har bjudit på.

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0