Ny dag.

Ja nu var det åter en ny dag och faktisk så tog jag mig lite sov morgon, bäst att passa på när tillfälle ges ( det är inte så ofta som det händer) eftersom jag tror mig  ha 500 saker att göra och kan då inte koppla av.

Men det är klart att första kissen med hundarna ute blev vid 6.30 då Stig-Helmer väckte mig och var jätte kissenödig, han är duktig med att säga till att han behöver gå ut. Han har sin egen teknik och det är att kliva upp på mig i sängen och trampa runt lite, det går inte att undvika att vakna. Sen blev det en liten lur till innan Janne kom med kaffe och då var jag ännu kvar i sängen.

Efter frukosten följde en timmes promenad med alla hundar, väl inne igen så fick de alla sig en pälsgenomgång och en koklipppning, inte kul tycker en del men de har bara att gilla läget.

Straxt skall det bli lite mat till dem två benta i familjen och idag är det lätt fixat för kylen måste rensas vilket innebär rester av olika sorter och slag.

Senare i eftermiddag skall hela familjen ut till Bungenäs, ungarna oxå för de har suttit vid ett TV-spel i 2 dagar nu, så de behöver rasts de med och det innan de växer fast där.

För övrigt så kommer resten av dagen att bli lugn, måste ladda batterina till jobbet i morgon.

Må gott där ute!

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0