Nytt år nya tag

Av rubriken att dömma så var det ett tag sen jag skrev något så därför nystartar jag med den här.

Idag så har vi varit på återvinningen och slängt en massa skräp inte så kul men det måste göras för annars går det inte att komma fram i källaren där vi har ett litet samlarstället och det blir lätt för mycket.

Efter det så blev det en tur till Visby där C shoppade en del och J var med sin ledsagare och fikade medan Janne och jag var till Willys och handlade (det blir mycket billigare att åka 12 mil än att handal i den lokala butiken, hur konstigt det än låter).

När vi sen kom hem blev det en kullinarisk lunch/middag som bestod av hamburgare och hemma lagad klyftpotatis, till det serverades cowslav sallad, inte illa. när då den smaskiga måltiden var intagen så tog Janne och jag hundarna med oss ut till Fästningen på en timmes promenad i blåsten.

Hundarna är roliga att studera alldra helst ungtupparna. Stig-Helmer han har ingen koll på snödrivorna utan rusar rakt in och det blir tvärstopp, innan han fattar att han måste baka ut så tar det en stund. Quintus däremot är betydligt smartare tror han, för han hoppar över dem men ibland så missbedömmer han och hamnar jäms med magen och sitter fast.

Väl hemma igen så var det att göra färdigt en uppdatering av en dator, så att det gick att leverera den igen. Resten av kvällen har ägnats åt att få till en uppdatering av hemsidan. Innann det nu är tid för en yttterligare promenad med de fyrbenta vännerna.

ta vara på varandra där ute.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0