Repris

Det går nästan att kopiera gårdagens händelser för snö har det kommit ännu mer så skotta blev det idag oxå men börja från början kanske för annars så lär det bli väldans rörigt.

Hundarna väckte mig redan 4.30 occh var kissenödiga och det är klart att de blir det när det inte passar att pinka på kvällen när de är ute, då är det sååååååååå mycket annat som är latjo lajban, så som grannens katt att fokuser sig på eller något annat som passerar eller hörs. Då var det ingen idé att gå tilbaka till sängen.

Gjorde eld i kasseten i öppna spisen för vi måste elda där hela tiden för pannan är ännu inte i ordning och elen orkar inte dra runt hela husets värme. Sen väckte jag Janne med en kopp kaffe (synd om honom som jag jagar upp vid 5 tiden), ut med hundarna på morgon promenad och sen blev det en välförtjänt frukost.

Eftersom C var ledig i från skolan kunde jag börja jobba allt vid halv 7 och förutom snöskottningen så har jag hållit på med en liten inventering av hur mycket det gått åt i kiosken under 2009. Det för att jag lättare skall kunna se vad det har gått åt och hur mycket det är kvar så man kanske kan komma lite närmer i år, utan att det blir massor över.

C han åkte då på att skotta snö här hemma efersom han ändå var ledig och i gengäld så fick han se på TV en liten stund. Hans TV tid är annars starkt reglerad, för han kan se dygnet runt om han fick.

J han var till skolan i vanlig ordning och idag fick jag besked om var han kan ha sin PRAO under v10 och det blir som han ville på vår bilverkstad här i Fårösund.

När jag kom hem från jobbet så blev det en tur till Bungenäs, där var det mycket snö att plumsa runt i men hundarna hade ett uppdämt spring behov så de for runt som ena jehu hela tiden.

Kvällen i övrigt blir rätt lugn måste ju promenera en liten sväng till med gänget och J han kommer från Visby med bussen för han måste ju hållla igång sina färdigheter med bussåkandet och att vara i Visby.

Det var lite av vår dag.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0