Så var det fredag

Ja som sagt så var det fredag idag och ungarna skall i väg till kontaktfamiljen. Men att börja från början så var det tidig start eller ovanligt tidig för det var 2 kissnödiga hundar som vid 4 tiden väckte mig och sa att de var väldigt, väldigt kissenödiga och vad gör man då, jo man går så klart ut med dem så att de slipper vara nödiga. men sen var det då däremot lögn att sova mer den stunden som var kvar tills klockan ringer.

Kom idag iväg till jobbet i skaplig tid. Där har jag nu blivit färdig med all sortering av skruvar o muttrar som jag skrivit om i ett par dagar. Sen åkte även knivarna på klippbordet bort för där måste det till några nya till gräset kommer, för övrigt så blev det en del kontorsarbete oxå.

En fotbolls plan i väntans tider:




När jag sen kom hem vid 13 tiden så åkte Janne och jag ut till fästningen för en lite längre promenad med hundarna, de behövde det verkligen och de for runt i snön så den yrde kring dem.

Snart så skall J ochC till kontaktfamiljen så Janne, jag och hundarna får ha helgen för oss själva, det kan man behöva när det är två som har samma funtionshinder men funkar på olika sätt ändå, märkligt utryckt.
När vi sen kommer hem så skall de servera pizza från vår lokala pizzeria Kvännis, det är så skönt att slippa tänka på mat för en gång skull.

Kvällen kommer antagligen att bli lugnet självt, med en liten promenad med hundarna och sen lite TV troligtvis.

Nu så är det tid att åka så ta vara på varandra där ute.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0