Snö och åter snö

Då har en ny vecka tagit sin början och som vanligt så startade dagen tidigt med hundarna.
Väl hemkommen igen så skulle det fixas matsäck till C för han skulle till Kinnerstugan och åka pulka med skolan. Han ville inte först men hur det var så kommer han iväg i alla fall.

Jag kom även idag iväg till jobbet i skaplig tid och där väntade en hel del snö som kommit i helgen eller det har väll egenligen inte kommit så mycket mera an det som var innan, utan det som kom förut har yrt runt och fylt mina gångar till brädden, inte kul, men det blir nog samma sak i morgon verkar det som. för övrigt så var det en del småfix under dagen.

Janne han fick ta hand om rörpularen och det verkade först som de fick fart på pannan, med när han åkte så stannade den igen, typiskt. Rörpularn fick göra ett nytt besök och då konstaterades det att det antagligen var någon eller något styrning som det var fel på, inte vet jag för röpulare har jag aldrig varit även om jag rensat en del avlopp i mina dar.

Ikväll så lurade jag ut Janne till Bungenäs på en promenad för det var ju så ,ljust i morse när vi gick med hundarna, men då urade det inte och inte snöade det heller, så där ute var det rätt svart. Runt kom vi men sen när vi kom hem igen så var hela Fårösund svart också. Stömavbrott det var verkligen vad jag ville ha då jag skulle skicka en hel del mejl i kväll och det går ju inte att driva det med generator. som tur var så kom strömmen tillbaka så att det gick att komma åt tekniken. man är ju bara så beroende inte klokt.

Det var lite om vad vår dag har innehållit. Ta vara på varnadra där ute i mörkret.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0