Snö storm

Har det varit halva dagen. Började blåsa en timma efter det att jag skottat upp alla gångar så det var helt ojort arbete, fast det var ju mer än 1 dm snö så den snön som är borta den är borta.

För övrigt så blev jag väckt tidigt igen, men det är ju inget ovanligt. för det verkar som Quintus har ont i magen eller så för han är lös och hans mage var nog lite orolig i natt oxå.

Kom i alla fall iväg tidigt till jobbet idag så började med att ta vara på lite mejl som kommit och fortsatte med informations pärmen. Sen blev det då snöskottning och kontroll av råttfällorna, men där var det inga möss inte, de var nog inte sugna på raggmunk för de tvar detenda jag hade att locka med. Eftemidagen blev att göra färdigt pärmen och börja leta säkerhetsblad till resten av alla rengörings medel mm som vi har där.

Kom på att jag hade en väldigt vacker bild sen häromdagen:



Det var en morron då det var rätt kallt och precis stilla, annat än i dag det.

Ungarna har varit i skolan som vanligt och J han tog bussen till Visby efter skolan och det var visst ingen höjdare för den gick sightsing turen hem, den skall vara inne här vi 19 tiden men J han kom inte hem förrän närmare 19.30, men det var nog rätt besvärligt på vägen kan jag tro.

Hundarna fick så klart sin vanliga promenad, men de gillade det inte för snön yrde runt oss hela tiden och även om man försöker att gå rätt så blir det alltid fel ändå.

Kvällen som är kvar blir det ytterligare en promenad för att se om Quintus behöver baja något mera och sen blir det sängen. Måste också börja om att lägga in en massa i min telefon, skulle uppdatera den och allt fösvan fast jag säkerhetskopierat in det på datorn. Teknikens under om man så säger. Kom just på något som måste provas, det finns kanske kvar fast på fel ställe.

Ta vara på varandra där ute i ovädret.

kram

Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0