Söndag kväll

Ja då var helgen snart över och igår så åkte Janne och jag ut till Fårö och Digerhuvud för att fota lite hundar men som vanligt lyckdes vi hamna mitt i en rävjakt så korten på hundarna blev väll inte så där lyckade, fast några kort blev det ändå, även om kvalten inte blev den bästa.



Jag hade ju velat ha lite bättre bilder men så blev fallet inte den här gången.

Från digerhuvud i vinteskrud  till Norstra Aurar för en promenad längs stranden och inte kan man tro att om 6,5 månad är fullt med folk som badar här.



När pormenaden var avklarad så bar det av hemmåt igen och en lugn hemma kväll. Jag slocknade jätte tidigt så lugnt blev det verkligen i ordets rätta bemnärkelse.

Idag söndag så började dagen med en strulande oljepanna som gick några timmar och sen stannade igen, inte kul.
 
För övrigt i dag så var jag och Janne iväg ut till Bungenäs och hjälpte en annan hundägare att lägga lite spår för sin hund. De var jätte duktiga både förare och hund, kul är det att se en hund jobba sig fram i spåret på de viset.

Då Oljepannan strulade så fick jag själv åka och hämta ungarna i Tingstäde medan Janne skruvade på pannan men de hjälpte inte, fast det kunde det ju ha gjort om vi nu har haft en väldig tur. Men som tur är så kommer rör pularen i morgon bitt och kollar på den.


Ungarna hade haft roligt hos kontaktfamiljen, för i går var de i skogen och eldade, säg den unge som inte gillar det. Idag så var de med på harjakt och faktiskt så sköts det en hare inte av ungarna utan av mannen i kontakfamiljen. Spännande värre.

Det var vår helg. Nu skall det kramas kudden inför arbetsdagen i morgon.

God natt!!

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0