Trött

Nu var då ännu en dag till ända. och det märks att det börjar bli sent, är ju det för sånna som mig som går upp nästan mitt i natten och inte kan sova klokt på nätterna. Men det är som det är med det.

Vad har dagen innehållit: blev inte så tidigt till jobbet idag för J och C började bråka om vem som skulle ta bort ett tomt filpaket och ställa det på diskbänken, inte kan jag tycka att det är något att starta ett världskrig för, men i deras verklighet är det det.

Kom till slut dit i alla fall och där väntade en del kontorsarbete, lite städning av lokalerna för det var verksamhet där igår och till slut så började jag med att göra en ordningsregel pärm med säkerhetsblad för de medel som finns i lokalen. Låter avanserat men det är ju för att det rör sig rätt mycket folk där under våren till och med hösten. De som är nya måste ju kunna få en vettig chans att veta vilka regler som gäller och säkerhetsbladen på våra medel är mest om någon skulle få i sig det på något vis, inte vet jag hur det skulle gå till, men de bör finnas i fall att.

När jag sen kom hem så hade Pysen bestämt tid för att klippa klor. Han skulle på 2 veckors semmester från sin matte så då måste klorna vara fina.

Till mat i kväll så serverades det raggmunk, sallad och lingonsylt, inte så kullinariskt men det är billig mat.

Det är klart att hundarna oxå fick sig en duvning, det blev KA3 runt i kväll. Ungtupparna busade runt som vanlig men när vi skulle koppla upp dem så kom det en människa gående och Qvintus blev jäääääääätte rädd, trodde att han skulle dra allvärdens väg, men han kom till baka efter en liten tund, tur att han sansade sig.

Det har också blivit lite räkninga betalda idag och så har vi fått igång pannan på olja igen, inte helt fel när det är nästan 10 minugrader ute.

Nu vänta lopplådan men först en duch.

God natt!!

Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0