Buttnät och sommarvärme.

Det är det ute nu och gräsmattan på jobbet börjar blir röd inte fotbollsplanen för den vattnat jag varje natt, tur vi har eget vatten där för det börjar bli bevattningsförbud på sina ställen på Gotland.

Vad har då hänt det senaste 1,5 dygnet sen jag var här sist, jo C han var ute och rodde båt med moffa igår. De tog sig från KA3 kajen och sen därifrån till fyren vid Hyle och vidare in till strand. C han var helt slut för han trodde att det skulle vara lätt som en plätt att ro i motsjö, men vad han bedrog sig.

J han tog sig en cykel tur till en kompis på Ar i går och var borta hela dagen och det verkades som de hade haft kul med bad och även han hade rott en del i Bäste träsk.

Janne han fixade hemmet och tvätten under gårdagen och själv så klippte jag gräs eller rättare sagt det torra spretena klippte jag av så nu är det rött i stället. Handlade även till fotbollskolan som är den här veckan.

Idag så blev det likadant som igår med gräsklippning och handling på jobbet och så klat måste vatten tåget startas varje kväll.

Janne han klippte gräs här hemma och C gjorde slutet på det, när han kom hem efter att han och moffa varit och dragit buttnät. Det blev tyvärr inga buttar utan bara 14 flundror så middagen är räddad på det här stället. Och idag så behövde han inte ro för det blåste så pass att det gick vitt. C påstod att det gungade.

J han har börjat sommarjobba idag, med att dela ut reklam för Fåröhus till bilarna som är på väg till Fårö och står i färjekön. Undrar hur varm, trött och ont i fötterna han har när han kommer hem i em.

I kväll så blir det utställningsträning för Hanna och jag har några frågor att ställa till henne både vad det gäller Tanten och Linus få se om hon har några bra tipps att komma med. Jag kommer också att få mina ljus som jag beställde på ljuspartyt tidigare, vad man nu skall ha värmeljus till när det är nästan 25 grader i skuggan.

Ta nu vara på varandra där ute i sommarvärmen och glöm inte att dricka vatten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0