Den som väntar på något gott osv....

Brukar man ju säga och här är jag nu igen efter ett uppehåll.
Det har varit mycket överhuvud taget den sista tiden sen midsomamr, så jag har bara kollat av mejlen i telefonen (teknikens under) om det varit något som måste svaras på.
Vad har då hänt, ja egentligen inte så mycket mer än att en vecka med fotbollskolan är avklarad på jobbet och så är det ju torrt som tusan nu, och då måste det vattnas på nätterna trotts att familjen har sina synpunkter på den fronten om mina arbetstider.
Men just nu är det mest att jobba och se glad ut i sommarvärmen. Skall försöka komma ihåg det här när man fryser i vinter hur man klagade över att det ar så tusans varmt.

Det som har hänt mer är att Janne fått lunginflamation men är på bättringsvägen, C han gör som vanligt inte så mycket utan försöker mest smita undan och J han kämpar på och hjälper till mer än han ibland mäktar med.

På djurfronten så har det Tuttis nedkommit med 3 ungar som nu inte längre finns kvar för vi ahr ju en Tjock Spott också så det går inte att samla de på hög då blir det bara synd om djuren.

Igår var vi till Hägurstadar och badade inte Janne och jag utan ungarna låg i en hel del och den ena sa att det var varmt ochg den andra tvärt om fast det är ju inte något ovanligt att de gör på det viset.

Idag är Janne och J till Jannes bror i Othem för att hämta ved som de inte skall ha kvar där och det är ju bra för oss att vi kan få den att elda med i vinter.

På jobbet idag så har jag tvättat, klippt gräs och handlat frukt till de större gänget ungdomar som är på fotbollskola den här veckan. Senare i kväll så blir det till att åka upp igen för att dra slang och starta bevattningen  så att det kanske går att rädda ett eller annat grässtrå.

Ta nu vara på varandra där ute i sommarvärmen och glöm inte att dricka vatten för annars kan man få solsting som min Tant.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0