En galen gammal tant!

Som jag skrev i går så hade jag inte bestämt mig vart hundarna skulle få sin promenad och valet slutade på Bungenäs.
Där har vi en låååååååååååååååååååååång uppförsbacke från brottet och mot utgången den är ca 200 meter lång och rätt brant i stigningen, där får hundarna kuta mellan Janne och mig så länge man känner att de orkar. Janne han står på krönet och jag i botten. Det brukar bara var grabbarna som springer men igår så satte Tanten av och sprang 4 gånger upp och ner, grabbarna sprang 5 och det värsta var att de var mer flåsiga än den gamla damen. Vad månne bli av denna super tant för hon fyller faktiskt 11 år den 7 augusti så hon borde inte varken vilja eller orka springa på detta sätt.

                                      


Idag så har det varit min 2:a helt lediga dag sen midsommar och det beror på ruskvädret (behöver inte vattna för det sköter han där uppe), kom inte upp ur lopplådan förrän klockan var närmare 11, inte mig likt men skönt var det att få kaffe, mackor och tidning på sängen, hundarna promenerade och jag bara kunde vara kvar där i lopplådan.

J han har jobbat på med sin reklamutdelning i färjekön hela dagen utan större reslultat för bilarna vill inte öppna rutorna då regnet höst ner.

Kvällen för övrigt blir lika slapp som övriga dagen (fast jag har klarat av en del dator jobb i alla fall i dag) och så är jag ju nästan färdig med Ullas dator, så lite har blivit gjort i alla fall. Hundarna måste så klart ut i rusket en gång till även om de inte gillar det så värst mycket men man märker att de är mer trötta idag när det är lite svalare, de lider inte så mycket utan kan koppla av på ett annat sätt.

Sköt nu om er där ute och ta vara på varandra sär ute i verkligehten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Wilda

Vad söt hon är

2010-07-25 @ 08:57:23
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0