Fortsatt sommarvärme.

Det är fortfarande tropiskt ute båda dagar och nätter, hjälper inte med korsdrag, hundarna lider.
Så det är till att börja jobba vid 5 tiden på morgonen så att jag hinner flytta regntåget (kan fortfarande vattna då vi har eget vatten) innan de som skall träna kommer på fm.

Igår under tiden som det gick klart så storstädade jag alla omklädningsrum, när det sen var klart bar det av hemmåt och lopplådan på fm, kände att jag behövde sova lite innan vi skulle till veterinären med Linus för att besiktia honom. Det skall skrivas fodervärdspapper på honom på lördag när jag skall hämta hem Stig-Helmer och även skriva papper på honom.

På kvällen var vi till Panget för lite utställningsträning för Hanna och på hemvägen blev det till att starta regntåget  igen, för att sen ta en sen kvällspromenad med hundarna ner runt Badhusparken. Då var det svalare så de var riktigt pigga.

J han jobbade sin 3:e dag igår (är nu ledig 3) och var helt slut för kön hade varit nästan upp till Bungemuseet, C han var med moffa och fiskade på fm och på kvällen åkte han med oss till panget där han tränade lite med Tobbe.

Idag så var det jobb i 3 omgångar först på mogonen med diverse fix, sen mitt på dagen då jag klippte och linjerade Ip inför tränings matchen i morgon och det kommer att bli en stund till med att lämna ut den stora klipparen till Agro maskiner för det blev något fel på den när jag klippte och så klart måste regntåget startas igen. (måtte det snart komma lite regn uppifrån)

J han har slappat hela dagen medan C tog Snobben och rodde tvärs över viken till Hylet för att fiska. Janne han har skött markservicen som vanligt, vad skulle jag göra utan honom, tur han finns för mig.

En bild från helgen som var, då vi var i Norra Gattet.

                                  

                                               Det var bara så skönt så jag längtar ut igen.

Det var lite om de två dagar som passerat sedan jag passerade här. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten och glöm inte att dricka mycket och sitt i skuggan.


Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0