Ingen rubrik, men långt inlägg.

Kunde inte komma på någon passande rubrik till dagens inlägg utan jag får börja från gårdagens natt.
Då vi gick upp allt klockan 1.00 för att först åka till jobbet och flytt regntåget en bit, för sen vidare färd mot Visby och båten mot Nynäs som gick 03.30.
På den var det väldigt överbefolkat hela 144 passagerare, nästan så det kändes öde. Jag lyckades i alla fall sova en stund på en soffa precis som resten av pasagerarna verkade det som. Innan jag somnade så såg jag soluppgången över östersjön och det var precis som en sån skall vara, med ett stilla hav, underbart.

Väl framme i Nynäs väntade ett par timmar med att fördriva tiden innan Piia och P-O skulle komma med Stig-Helmer och att vi skull kunna skriva fodervärds papper både på honom och på Linus.

Det som var lite häftigt var att man kunde sitta i en precis tyst stad bara några enstaka bilar hördes och vara med när den börjar vakan till liv.

                                

Så här stämmningsfullt och lugnt var det nere i hamnen på morgonen inte ens ankorna var där som de brukade vara.

När sen Piia och P.O kom blev det fika på Lilla Bageriet som ligger i de små bodarna nere vid hamnen. De hade jätte goda mackor som vi intog tillsammans med ett par koppar kaffe och som tur var så var det skugga vid uteserveringen så Stig-Helmer hade det skönt

Papprena blev färdigskrivna under mycket prat och skratt (alltid lika roligt att prata och umgås med dem) och sen var det bara för Stig-Helmer och mig att gå mot terminalen och väntan på båten mot Visby, medan de andra åkte tillbaka till Åkersberga.

Stig-Helmer han var så duktig på båten han sov sig igenom hela resan och det trotts att det var så gott som fult (1497 stycken). Janne han hämtade oss vid båten och då hade regnet och åskan kommit till hit.

När Stig-Helmer  kom hem så verkade det som om han inte varit borta mer än över dagen för han ville ha en godis när han fått av sig kopplet, precis som vanligt och under natten så har han legat hos mig och puttat på mig mellan varven för som att kontrollera att jag var där. Det övriga gänget kollade bara in honom och sen var det bra.

Under tiden som Janne var i stan för att hämta hem oss så lagade J mat (plattbullar och sås) någon potatis fick vi inte för strömmen hade gått, utan det blev till att äta bröd, sås och plattbullar, det gick det med.

På kvällen var vi ute med hela gänget i regnet och Janne hade fulständigt regnställ på sig, C hade paraply och jag inget regnskydd alls för jag måste fira att det äntligen kom lite regn på planen så att jag slipper vattna, för på morgonen hade J fått flytta av tåget från planen när jag inte var hemma, då det skulle komma ett lag och träna där under fm.

Så här långt idag så har vi varit på en långpromenad på Bungenäs (bäst att passa på när det inte är så varmt för gänget). Alla sprang som tusan i början men sen så tog tidningsläsningen överhand då vi inte varit där ute på ett tag så var det mycket nya bra lukter att snosa in.

C han drog upp till moffa under fm och J han har börjat ett nytt 3 dagars arbets pass. Jag borstade igenom hela gänget och tejpade lite öron som släppt medan Janne började skära lite nya visitkort eftersom de var slut.

Under den resterande dagen kommer det inte att hända så mycket mera utan när J kommer hem och ev ha duchat blir det att vandra mot Kvännis för en Pizza till alla och så klart måste hundarna ha en ytterlligare promenad under kvällen.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0