Jäkel tisdag.

Det är precis vad det har varit i alla fall i början av dagen, för jag var på jobbet som vanligt vid 5 tiden för att flytta fram regntåget och det var då inget större problem.
Efter det blev det lite kontors jobb och annat plock. Men det var därefter som det började, för tåget hade nästan gått färdigt och min plan idag var att lufta IP planen (gräs behöver vatten, näring och luft) och jag började med att smörja vertikalskäraren så att den kom att gå lite lättare. Då var det dax för den gamla gräsklipparen att börja jobba och det efter att jag bytt tändningslåset på den men, se då fanns det inte så mycket som ett liv i batteriet, bara att sätta på laddning och vänta med vertilkalskärningen till en annan dag.

Aha tänkte jag då så kan jag ta fram grästrimmer och slå bort allt gammalt gräs under staketet eftersom det behövs göras. Men då startade inte den heller.
Efter att ha rengjort luftfilter och tändstift utan att den startade mer än en liten liten stund så gav jag upp. Flyttade regntåget till andra längden som den skall gå i natt och gick hem, fast först köpte jag ett nytt tändstift hos cykel Janne. Få se om det är det som är felet med den. J lovade att han skulle fixa med det i morgon.

I går så var det först jobb en liten stund och sen for Janne och jag iväg till Visby för att råttorna i kylen var på väg att flytta till ett bättre ställe där det var mera att äta.

På kvällen så var vi till Oinareskogen med hundarna och det var verkligen ett uppdämnt behov att springa.

J han har nu gjort sitt 3 dagars pass och är ledig i 3.
C han försöker att inte göra så mycket alls utan mest hålla sig undan och starta upp lite bråk. Fast idag har han varit med moffa hela dagen och fiskat flundror som de sedan rökte och Janne han har börjat stapala in vinter veden i vedboden.

Nu så skall hundarna få lite mat och sen en kvällspromenad i samband med att jag skall starta regntåget igen och i natt så blir det till att upp till IP igen för att flytta slangar en bit så att det har gått klart i mogonbitti, för då måste IP planen klippas.

Ta nu vara på varnadra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0