Allt fösvann.

Hade just skrivit ett långt inlägg om att det står sommar i allmanackan och så tryckte jag på fel tangent och allt bara försvann, inte kul.

Idag när jag klippte gräs på jobbet så var det scoter overall, läderstövlar med varma sockor och skinhandskar som man har på vinter på, ändå frös jag stundvis, så var är sommaren kan man fråga. Det blev också en del tvättat och städat idag på jobbet.

Janne han var i skogen och höll på med vår ved och då visade det sig att vi måste få bort vedskvätten den här veckan och sen blir det till att köpa in resten vi behöver, gillar inte att krusa folk som är svidiga för då kan det vara. Janne han också med att tvätta en hel massa för det verkar som det förökar sig hela tiden i tvättkorgen.

Efter jobbet så åkte janne och jag tillbaka till skogen för att dra ihop allt ris som blir av grenarna när man tar det grövre och sen han jag precis hem för att ta hand om en hunds klor.
Hunden går på dagis i stockholm och de påstår där och tar betalt för att klippa hundens klor var 14 dag, men jag anser att de inte har gjort det de har tagit betalt för för, hunden hade nästan klor som växte runt, inte kul att se och inte skönt för hunden.

Efter maten så blev det en tur till Bungenäs med gänget för att det skull få springa lite och nu är både Tanten och Tobbe ok i sina magar, verkligen skönt.

Jannes bror har ännu inte lyckats ta sig iväg med båten för det blåser ännu på tok för mycket, ser ut som han får vänta till torsdag på bättre väder.

Ungarna de var i skolan som vanligt och det verkade lugnt, jag och J har i kväll också skrivit en skade anmälan till kommunens försäkringsbolag om hans hjärnskakning i förra veckan då det hände på skolan.

Det var det hela för dagen och var nu rädda om varandra och njut av den lilla sol vi ser mellan varven.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0